Waarschijnlijk is uw Boekenbon geblokkeerd, omdat de geldigheidstermijn verlopen is. Via de saldochecker op deze site kunt u het saldo en de geldigheid controleren. Als bij ‘Geldig tot’ de datum van vandaag of eerder staat is de verlopen geldigheid de reden van uw geblokkeerde Boekenbon.
Het resterende saldo bent u overigens niet kwijt, want u kunt hier nog gebruik van maken door dit conform de consumentenvoorwaarden retour te ontvangen op uw bankrekening. Op https://intersolve.eu/boekenbon is meer informatie hierover te vinden.
Een andere reden van blokkeren is dat Boekenbonnen, als deze via de Boekenbon zelf besteld zijn vóór 24 februari 2021, geblokkeerd (zonder waarde) verzonden werden. De besteller heeft toen per e-mail een activatiecode ontvangen en diende de kaart(en) na ontvangst zelf te activeren. Als uw Boekenbon dit betreft kan de kaart via deze pagina alsnog gedeblokkeerd worden met de betreffende activatiecode.
Sinds begin 2021 wordt een Boekenbon, die besteld is via www.boekenbon.nl, automatisch 24 uur na verzenden gedeblokkeerd en daardoor is deze ook te besteden.
Wanneer de Boekenbon in een andere webshop, fysieke boekhandel of bijvoorbeeld de supermarkt is gekocht, dan wordt deze bij aankoop al geactiveerd.
Mocht u hier nog vragen over hebben, neem dan contact op met Boekenbon via onze contact-pagina.
Verder kan het voorkomen dat een kaart wordt geblokkeerd wanneer fraude geconstateerd is. Ook bij een calamiteit kan de Nederlandse Boekenbon b.v. genoodzaakt zijn om bepaalde Boekenbon-cadeaukaarten te blokkeren. De betreffende kaarthouders maken dan aanspraak op een vervangende Boekenbon-cadeaukaart, geladen met het (restant)tegoed van de geblokkeerde kaart.
Mocht zich dit voordoen, dan krijgt u meer informatie via onze website www.boekenbon.nl.