Als de Boekenbon vóór 24 februari 2021 is besteld via www.boekenbon.nl, is deze geblokkeerd (zonder waarde) verzonden. De besteller heeft toen per e-mail een activatiecode ontvangen en diende de kaart(en) na ontvangst zelf te activeren. Als uw Boekenbon dit betreft kan de kaart via deze pagina alsnog gedeblokkeerd worden met de betreffende activatiecode.
Sinds begin 2021 wordt een Boekenbon, die besteld is via www.boekenbon.nl, automatisch 24 uur na verzenden gedeblokkeerd en daardoor is deze ook te besteden.
Mocht u hier nog vragen over hebben, neem dan contact op met Boekenbon via onze contact-pagina.
Wanneer de Boekenbon in een andere webshop, fysieke boekhandel of bijvoorbeeld de supermarkt is gekocht, dan wordt deze bij aankoop al geactiveerd.
Verder kan het voorkomen dat een kaart wordt geblokkeerd wanneer fraude geconstateerd is. Ook bij een calamiteit kan de Nederlandse Boekenbon b.v. genoodzaakt zijn om bepaalde Boekenbon-cadeaukaarten te blokkeren. De betreffende kaarthouders maken dan aanspraak op een vervangende Boekenbon-cadeaukaart, geladen met het (restant)tegoed van de geblokkeerde kaart.
Mocht zich dit voordoen, dan krijgt u meer informatie via onze website www.boekenbon.nl.